în derizoriu

ce vreme câinoasă
picăturile de apă împrăștiate pe geam
reflectă lumina lămpilor cu sodiu

facem prostii:
bate vântul și singurul refugiu
bate vântul cotul meu lângă cotul tău
vorbim prostii:
bate vântul ce spun eu – exhibiționism
ce spui tu – voyeurism

un fir de salivă ți se prelinge din colțul gurii
spui că va fi bine
între vis și trezie

în nopți ca astea cad în derizoriu:
entuziasmul mă aruncă de colo colo
ca pe-o bilă numerotată într-o urnă
până când va fi extrasă
spre bucuria locuitorilor unei neînsemnate
republici separatiste

și a doua zi mă trezesc la hotarele ei

ce vreme câinoasă
fire de păr pe bărbie și mustață
ca la surorile tatei

până la noapte o să-nghețăm
și tu n-o să-ți poți spăla părul
tot ce pot să-i fac unei centrale stricate
este să o descriu:
ariston eurocombi
un manometru simpatic
un buton reset căruia îi atribui calități magice
și o vizetă prin care trag cu ochiul –

văd o cameră frumos mobilată
cuprinsă de flăcări

2 gânduri despre „în derizoriu

  1. foarte frumos – raspuns final. uite ce as schimba:
    titlul, desi asta e mai putin important
    as inlocui „reflecta” in prima strofa e gasit cam usor si m-as chinui pentru ceva mai de impact
    „spui că va fi bine
    între vis și trezie” – mi se par cam in plus si cam tot asa solutii facile
    „ca butonului de restart al laptopului” – nu prea vad legatura, poate distrage in alta parte nu neaparat bine, dar aici nu stiu

  2. am schimbat titlu.
    nu vad de ce-ar trebui sa ma complic mai mult cu reflecta ala, e efect suficient.
    nu stiu cum de nu mi-am dat seama cu butonul de restart. era complet inutil.
    mersi!

Lasă un răspuns

