ca un pașă din fanar ar fi vrut el s-o ardă

Către Ernest Chevalier

Rouen, 14 noiembrie 1840

[…] Sînt plictisit că m-am întors într-o țară tîmpită unde vezi tot atît de puțin soare cîte diamante la dosul porcilor […]. Ah, cît aș vrea să trăiesc în Spania, în Italia sau chiar în Provența. […] Cred că am fost transplantat de vînt într-o țară de noroi și că m-am născut aiurea, fiindcă am avut întotdeauna ca un fel de amintiri sau de instincte despre țărmuri înmiresmate, despre mări albastre. Eram născut să fiu împărat al Cochinchinei, să fumez din pipe de treizeci și șase de stînjeni, să am șase mii de femei și o mie patru sute de tinerei desfrînați, iatagane ca să retez scăfîrlia tipilor a căror mutră îmi displace, iepe din Numidia, bazine de marmură; și n-am nimic decît dorinți imense și nesățioase, o plictiseală atroce și căscaturi neîntrerupte. Pe deasupra o lulea ciobită și tutun prea uscat. […]

-Flaubert- Corespondență-

Lasă un răspuns

