Xio

1

când nu mai exista nici DRUM doar CASĂ și
SERVICIU și NAVETĂ iar viața noastră s-a
limitat
la activitățile strict necesare supraviețuirii
când degeaba era seară și dimineață vânt proaspăt și înțepător
ceapă roșie rece și vin roșu că nu mai aveam chef nici
să ne mișcăm nici să cumpărăm țigări
nu mai aveam chef de absolut nimic
atunci renunțaserăm deja să ne definim
lipsurile să ținem cont de ele

2

eu cred că noi ducem o viață cinstită
nu mințim nu furăm nu provocăm pagube nimănui
nu facem rău sau cel puțin ne străduim să nu facem rău
altora
am renunțat deja și la explicația faptului de ce
nu putem să trăim așa cum ne-am dori că doar
ne-am imaginat numai lucruri bune și frumoase și cred că și noi
am fi mai buni dacă am trăi așa
eu cred că noi ducem o viață cinstită
am putea fi cei mai mici fii ai omului sărac din basme
eu cred că ducem o viață cinstită și totuși ne împrietenim
cu moartea

3

e noapte desigur am vorbit despre tine înainte de culcare
ne gândim la tine și suntem îngrijorați din cauza ta
îmi imaginez că intri în casa noastră scrii citești mănânci
fumezi sau doar stai și vorbești cu noi
apoi pleci și vii din nou și noi te așteptăm
avem un zâmbet nou-nouț și ne strălucesc ochii
potrivit ultimei mode ochii trebuie să strălucească
dar desigur și zâmbetul nostru e numai bun de schimbat

-Kinde Annamária-

În următorul număr din Poesis International vor apărea textele a trei autori din antologia Alapművelet (Operații de bază), apărută în 1985 la editura Kriterion, printre care și trei poezii scrise de Kinde Annamária.

Lasă un răspuns

