niko

toate organele înghesuite într-un sac de piele transparentă. capul se rotește pe un cârcel rozaliu. aripile abia niște oase îmbrăcate în zimți negri. ciocul galben fosforescent. aproape o ventuză. între a-l atinge și a-l stârpi cu talpa. organele bolborosind pe asfalt. ochii încă nedeschiși pleznind ca niște gândaci. sau pulsul, tremurul pastei roșu-închis imediat sub piele.

niko l-a rostogolit pe un plic maro. căutăm cuibul. uite vrăbiile pe vârful acoperișului. niko îmi spune să fac piu-piu. să îi anunț părinții. ar trebui umbră. las-o la umbră. hai să mergem. iese proprietara cu salopeta pătată de var. stă în prag. crede că vrem să-i băgăm puiul în casă. mă trag ceva mai în spate, rușinat. nu ne lasă să urcăm pe acoperiș. să-l lăsăm aici, undeva în grădină. no you can’t. ar trebui să-i dăm apă, nu credeți? ar trebui să găsim niște viermi, nu? no. it will die. you can’t do anything (accentul lui schwarzenegger). îl pune la umbră. aranjează frunzele. ține palmele căuș deasupra. trebuie să facem rost de cum îi zice. chestia aia pentru făcut injecții. hai! trebuie să fac asta.
mi-am amintit ce a zis într-una din zilele astea: că taică-su e un idiot și că nu i-a păsat niciodată de el. îl aștept pe niko în intersecție. unde l-am pus? aleargă din curte în curte ținând plicul cu ambele mâini. îl arată femeii bătrâne care citește ziarul. nu se uită. niko mimează cu mână o seringă. nu are. pentru ea, niko e doar o pânză de păianjen care plutește toamna pe străzi și ți se lipește de față. mergem mai departe. niko suflă aer spre pui să-l răcorească. se zbate. ține ciocul deschis cât îl mai lasă puterile. crede că părinții lui sunt foarte aproape și bat din aripi. am salvat odată un pui. l-am hrănit timp de-o săptămână și a zburat. dar cred că avea deja puf. să mergem înapoi la restaurant. mă gândesc că fetele o să aibă grijă. fetele se pricep. sau să găsim un veterinar. abia se mai mișcă. niko așează plicul în iarbă și începe să sape după viermi. folosește cheia de la apartament. frank trece pe lângă noi. și el zice că o să moară. frank e un om bun. el știe lucrurile astea. dar de ce nu îl afectează? ar trebui. mă bucur că nu-s doar eu și pasărea. doar eu și niko cu pasărea. să fie cât mai mulți. să se piardă printre oameni. prin gălăgia și înghesuiala din restaurant. îmi vine înapoi mâncarea. e mult mai frustrant decât toată povestea asta. frank vrea să facem fotografie cu tot grupul. niko nu e. ne tot mutăm, de lângă un zid lângă alt zid. cheese!

stăm întinși pe peron. un obiect negru plutește pe cer, departe. toți ne dăm cu presupusul ce ar putea să fie. unii zic că e o farfurie zburătoare. balon meteorologic. aeroplan. ai zoom? am, dar nu cred că e suficient. ok, lasă.

Un gând despre „niko

Lasă un răspuns

