Trei poeme de Aidan Murphy

Sânge accidental

Noaptea trecută
am venit acasă
pătat de sânge.
În timp ce alergam
spre ultimul tramvai
am căzut
pe partea dreaptă,
degete, monturi
șoldul și cotul julit;
nimic grav.

Am făcut baie.
Am stat la înmuiat
în căldura lichidă
jumătate de oră.
Ce sentiment plăcut
după o noapte lungă
în oraș, să mă ocup
de îndepărtarea
nevinovatului,
indecentului
accidentalului sânge.
Ce minunat
să nu mă trezesc
în dimineața asta cu
ochiul umflat
sau nasul rupt.

Cercuri

Urmărit de doze de bere
mă trezesc pe un pat de spumă
cu un genunchi înțepenit;
gura mea a mestecat
Kleenex toată noaptea.

Ea intră ca o vijelie,
trage perdelele,
oftează, scoate fum pe nări
la vederea feței nerase,
ochilor congestionați.

Niciodată nu întreabă cum mă simt –
prea târziu pentru prostii din astea.
Planurile ei sunt mai elevate decât
căpșorul meu mahmur și
regatul lui de puf.

Încerc să-i explic teoria mea
despre cerc (mereu în aceeași zi,
cât de statornic sunt).
Dar iarăși bolborosesc ,
fut contextul.

Drăgălășenia ei doare.
Sar înapoi speriat
în partea de nord a orașului
unde tonomatul îi dă pinteni:
Dă-mi zile una câte una dragă Doamne.

Obiceiurile vinovăției

Îți adună zilele de școală în abator.
Îți arde plămânii cu fum nedorit.
așa cum îți saltă pleoapele noaptea târziu
te înlănțuie de cele mai deprimante sunete
ale vântului, ploii și caselor părăsite.

Se răsfață pe lângă tine
cu limba îți caută urechea, îți șoptește
cumva,
dacă nu erai atât de prost, întâi de toate,
n-aș mai fi aici; apoi, gâlgâind
o droaie de unghii ezită la marginea patului
cu ochi galbeni de nesomn și vene cu insecticid.

Înaintea celor mai strălucite poante ale tale
trăncăne, izbucnește într-o batjocură neobrăzată,
rupând valvele de aer ale resurselor tale,
întregind ruina încrederii tale.

Dar e atât de fain să-i mergi cuiva drept la…

cu pipa și papucii de casă și pernele sale
favorite
acordând permisiunea de a boci indulgent
în timp ce aluziile sale produc o durere delicioasă.

Și câteva detalii biografice despre autor.

2 gânduri despre „Trei poeme de Aidan Murphy

Lasă un răspuns

