touché*

*lui mateiu

ai intrat pe ușa joasă
a trebuit să te apleci mult
strângeai în mână șapca de muncitor
și aveai geaca aia verde de nailon
cumpărată din piață de la ruși
întotdeauna te-ai îmbrăcat ca un sărăntoc
ai trecut repede prin fața celor așezați pe bănci
chircit cu pași lungi de pasăre marină
eu urmam la rând
picasem cu un adversar mic de statură
foarte rapid și enervant
tot meciul se consuma la mijlocul terenului
nu am avut ocazia să îl atac să ajung
în celălalt capăt al planșei unde stăteai tu
prezența ta acolo mă făcea slab
și într-un fel eram fericit că voi pierde
vroiam să pierd cât mai repede
deja mă gândeam ca la următoarele tușe
să închid ochii când arbitrul face semn să începem
să mă îndrept așa către adversar să nu mai înțeleg nimic
să nu te mai văd
și toată puterea din picioarele mele dispăruse
și simțeam apăsarea aia din tine pe care o ai
întotdeauna când se întâmplă ceva cu
o anumită încărcătură emoțională
de parcă ți-ar veni să pleci să te ghemuiești
nu mai înțelegi nimic închizi ochii
pierzi în fața adversarului

s-a terminat repede
mi-am scos casca ăla
îi sare antrenorului în brațe dă mâna cu toți
tu vii și îmi spui nu-i nimic lasă că e bine
acum ai fața destinsă așa cum îmi place mie să fii

și mă bucur și eu

Lasă un răspuns

