Au début du souffle

”Almásy: When were you most happy?
Katharine Clifton: Now.
Almásy: And when were you least happy?
Katharine Clifton: Now.” (The English Patient)

Vino cu toată forfota ierbii șuierul cârceilor care se aruncă asemenea unor lasouri asupra aracilor, vino așa cum fructul crește în jurul sămânței. Vino! Fotosintetic, osmotic dar mai ales asimilant. Atunci îți voi da tot ce am chiar de va trebui să împrumut curaj de la alții. Mi-e frică de tine. E frica animalelor care atacă atunci când sunt atacate de animale mai mari. Vreau să dau piept cu tine. Nu mi-e teamă să te cunosc mi-e teamă de bunătatea ta, la care mintea și sufletul și trupul meu nu vor rezista. M-ai rugat să te duc la peștera înotătorilor ca-n filmul acela cu ”Swoon, I’ll catch you!” ți-aș fi răspuns că te duc și ne-am fi dus și ne-am fi uitat la picturile de pe pereți ca și cum noi am fi cei care le-am pictat și ne-am fi amintit baia aceea în mare, bucuria acelui înot matinal. Ăsta nu e un joc.

Nu a fost un joc nici când ți-am spus îndrăgostește-te de mine chiar dacă cerul e negru. Aș fi înregistrat asta pe o casetă, iar dacă ai fi ascultat-o invers ai fi auzit adevărul: ”mă iubesc pe mine iubindu-te pe tine!”, moment din care ai fi încercat să transformi acest adevăr, l-ai fi făcut să pară o minciună diminuându-i valoarea de afirmație, ai fi făcut din semnul exclamării mai întâi punct, apoi virgulă, puncte puncte și în final semnul întrebării. Ce simplu e pentru tine să faci asta! E o abilitate înnăscută. Aș fi inventat o metodă de levitație pentru tine, și aș fi numit-o metoda corporalitate zero.

Nu e ușor să descoperi un nou adevăr, dar mai bine lasă-mă să te învăț desprinderea, însă nu la perfecție, să ai în continuare nevoie de mine, să plecăm împreună.

Lasă un răspuns

