O poetă hardcore

Aţi dinamitat versul cu violenţa limbajului, nu a fost prea multă agresivitate pentru o femeie?

Dacă ai expresie şi tehnică, ele se pot combina. Am construit un limbaj violent care nu exista. Violenţa am convertit-o într-o energie care, da, a dinamitat cu totul versul. Cu greu am găsit acest limbaj, pentru că, în artă, violenţa există de când lumea şi pământul. Femeile erau mai degrabă viscerale decât violente, eu am vrut să fiu mai degrabă violentă decât viscerală. Nu sunt o inovatoare autentică. Violenţa nu ţine de inovaţie. Am mers foarte mult pe autenticitate, încât violenţa care venea de dedesubt a devenit expresie mediată, gândită. M-am orientat ca un animal, din instinct, având instincte foarte bune. Mă consider o inovatoare în limbaj. Am creat „Structura nopţii”, în 1969, ştiind că nicio fată nu scrisese până atunci aşa ceva.

Un interviu luat poetei Angela Marinescu de Simona Chitan pentru Adevarul Literar si Artistic. Restul cititi aici.

Lasă un răspuns

