love’s labour’s lost

draga mea exă
de ce să rămânem noi prieteni?
ca să devin un misogin?
ca să mă dezamăgeşti complet?
ţi-am rafinat simţul estetic
ţi-am arătat că există şi altceva
decât mainstream box-office
comedii romantice oscaruri
nobeluri şi radio fm
te-am cărat sus pe munte
şi am văzut capre negre
şi am mers până la epuizare
şi am auzit şi noi cum se naşte
liniştea în vene şi cum se
amestecă cu liniştea din jur

draga mea exă de ce
ţii tu neapărat să mă enervezi?
inaugurai unul după altul
foldere cu muzica de la mine
andrei1 andrei2 andrei3
şi dansai şi te vindecai de boli
şi îţi trecea supărarea
pe muzica mea
şaptesutepatruzecişişapte
de piese în total
şi te apucai de Saramago
hei rupp hei hoo hei rupp
odată de două ori de trei
până la urmă reuşeai
dar cum cum să aduci în viaţa
reală ceva din ficţiunea aceea
şi ascultai mai departe predicile
unor neoprotestanţi despre iubire
şi alte căcaturi

draga mea exă de ce
te-ai schimbat în halul ăsta?
chiar nu a lăsat nici o urmă
Breaking the waves al lui Trier
Andrei Rubliov al lui Tarkovski
Eraserhead al lui Lynch
California Dreamin’ al lui Nemescu
Easy Rider al lui Dennis Hopper
nu înţeleg! te-au răpit extratereştrii?
ţi-au spălat creierii?
neg totul totul a fost doar un
experiment vroiam să văd
dacă se petrece ceva în bibilica ta
la naiba îţi aşteptam reacţiile feţei
aşa cum aştepţi propria-ţi zi de naştere
şi era un nivel la care te blocai
era acolo o linie peste care
nu reuşeai să treci
dar te străduiai se vedea clar
şi îţi doreai să ajungi la mine
asta se numeşte arta de dragul
celuilalt e conceptul meu

draga mea exă
de ce să rămânem noi prieteni?
ca să devin un misogin?
ca să mă dezamăgeşti complet?
tu acum mergi la motocross-uri
cu noul tău next ex boyfriend
eşti în natură eşti în linişte într-adevăr
şi citeşti bărbaţii vin de pe marte
femeile vin de pe venus
ai aflat misterele celor două sexe
asculţi colinde pe magic fm
atunci când el ţi-o trage începi să cânţi
jingle bells şi amândoi sunteţi fericiţi

draga mea exă
bărbaţii şi femeile au drepturi egale
dar cred că la tine încă nu a ajuns
informaţia altfel nu ai sta să îl aştepţi
vorbind cu lumea pe mess
să vină de la muncă să facă duş
să mănânce să urce în maşină
să vină la tine să te ducă în oraş
te-ai duce din proprie iniţiativă
la o piesă de teatru la o expoziţie
dar probabil că tu nu ai voinţă proprie
tu nu ai hobby-uri aşa de capul tău
mi-e milă de tine dar nu mai pot
să te ajut
tu chiar ai făcut toate astea doar ca să
îmi fii pe plac?!

6 gânduri despre „love’s labour’s lost

  1. Domnule Gigi, pun pariu că dacă aici s-ar fi vorbit în engleză sau în germană, nu aţi fi avut nimic împotrivă, pentru că nu-i aşa, noi îi iubim pe străini şi le iubim şi limba, numai să nu fie ţigani sau unguri, că ăştia când încep să vorbească în limba lor sigur complotează împotriva siguranţei naţionale (ungurii) sau pun la cale un furt (ţiganii), pardon rromi, ca să fiu corect politic.

Lasă un răspuns

